Thursday, February 24, 2011

Cara menggunakan Youtube semasa bosan.


Assalamualaikum semua..

Aku tahu sekarang ni ramai member-member aku yang dah lepas amek test. Macam mana perasaan? Tak payah cerita banyak la, yang belajar betul-betul komfem kata senang je kan. Yang kate susah tu, ermm..aaa.. mungkin soalan tu yang susah kot. kan? kan? kan? Aku pun baru tadi dapat kertas test Thermodynamic. Macam mana? markah aku kalau per 20 memang dapat A kowt. Tapi rupa-rupanya per 40.So, markah aku... Lu pikir la sendiri. (tetiba tak ada mood).

Tak ape! sekarang ni aku ada benda baru nak kasi korang cuba sendiri. Masa bosan + tension ni la nak explore macam-macam. Okay la nak start ni, korang mesti tahu apa benda Youtube tu kan? Ala, tempat korang nak tengok video tu la. Lepas tu heboh nak post kat facebook. Tak kan tak tau kot? Tau kan. Bagus-bagus! sekarang aku bagi korang cara nak main-main dengan Youtube tu.

Cara-caranya:

1. Mesti la masuk laman Youtube. Ape lar.

2. Korang pilih je mana-mana video yang korang suka.

3. ("pause") kan video korang tu pada 0:00.

4. Jadikan korang punya video full screen.

5. Tekan butang KIRI dan tekan juga butang ATAS pada arrow key.(maksud nya korang tekan pada masa yang sama)

6. Lepaskan butang tu.

7. Dan tekan lagi butang tu pada masa yang sama.

8. Enjoy game SNAKE yang telah disediakan oleh Youtube untuk korang.

bukan sekadar video 

~THE END~

*******************
PS: Cara-cara ni untuk di Youtube sahaja yer! kalau korang bukak tube-tube yang lain yang ada video Angel di Maria, Maria Shararapova, Maria Mariana dan Maria dot dot dot.. Tu bukan salah aku sebab tak jadi okay.hehe

ADIOS!
hahaha

No comments:

Post a Comment

Sila bagi komen anda